Ένα έτος μετά την έκδοση της πρώτης έκθεσης του Υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με τις επιπτώσεις της αποχώρησης από την ΕΕ, μια νέα ανάλυση της Change Britain δείχνει πως μόνο μία στις 10 προειδοποιήσεις της καμπάνιας υπέρ της παραμονής στην ΕΕ πριν το περυσινό δημοψήφισμα με αυτό το ερώτημα μπορεί να θεωρηθεί πως υπήρξε βάσιμη. Αντίθετα, τα τρία τέταρτα των σχετικών ισχυρισμών μπορούν να χαρακτηριστούν ως ''ψευδείς'' ή ''πιθανότατα ψευδείς'', με εκείνους που απομένουν να είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μόνο εν μέρει αληθείς.

Οι ισχυρισμοί που με ασφάλεια μπορούν να χαρακτηριστούν ψευδείς περιλαμβάνουν:

-''Η ψήφος υπέρ της αποχώρησης θα προκαλούσε ένα άμεσο και βαθύ οικονομικό σοκ... η οικονομία θα έπεφτε σε ύφεση με τέσσερα τρίμηνα αρνητικής ανάπτυξης''

-''Οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά θα αντιδρούσαν σε αυτό με μείωση δαπανών''

-''Η ανεργία θα αυξανόταν κατά περίπου 500.000 χαμένες θέσεις εργασίας, και όλες οι περιοχές θα υφίσταντο αύξηση του αριθμού των ανέργων''

-''Πολλοί από τους εμπορικούς εταίρους του ΗΒ, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ, βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις με την ΕΕ. Προτού ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται με το ΗΒ, είναι πιθανόν να περιμένουν ωσότου καταλήξουν αυτές οι συμφωνίες''

 

Από τα είδη των ισχυρισμών μόνο 2 ήταν πραγματικοί με ποσοστό 10%. 3 ήταν μόνο εν μέρει πραγματικοί με ποσοστό 16%. 7 από τους ισχυρισμού είναι πιθανότατα ψευδείς με ποσοστό 37%

Και 7 είναι ψευδείς με ποσοστό 37%.

 

Σχολιάζοντας, η επικεφαλής της Change Britain, Gisela Stuart, δήλωσε:

''Η εκστρατεία υπέρ της παραμονής στην ΕΕ σέρβιρε στο κοινό ιστορίες ζόφου και καταστροφής, αλλά αυτή η ανάλυση καταδεικνύει γιατί οι ψηφοφόροι είχαν δίκιο όταν έβλεπαν την προσπάθεια εκφοβισμού τους.''

''Η ανάπτυξη εξακολουθεί να αυξάνεται, η απασχόληση είναι σε ιστορικά υψηλά, ενώ σημαντικός αριθμός πολυεθνικών επιχειρήσεων έχουν ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις στο ΗΒ.''

''Ο βρετανικός λαός επέδειξε την αυτοπεποίθηση να απορρίψει την εκστρατεία του φόβου και να υποστηρίξει την εκστρατεία της ελπίδας. Εκτός της ΕΕ, μπορούμε να εισέλθουμε σε μια διαδικασία εθνικής αναγέννησης και να θέσουμε ως στόχο μια ισχυρή και ευέλικτη οικονομία προς όφελος όλων, από άκρη σε άκρη του ΗΒ.''

 

Σημειώσεις

Αυτό το κείμενο βασίζεται στα White Papers που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση στην πορεία προς το δημοψήφισμα σχετικά με την παραμονή της Βρετανίας στην ΕΕ (Κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητος, σύνδεσμος). Πολλοί και διαφορετικοί οργανισμοί ενεπλάκησαν στην εκστρατεία του φόβου στη διάρκεια της συζήτησης για το δημοψήφισμα, περιλαμβανομένης της προηγούμενης κυβέρνησης, της επίσημης εκστρατείας υπέρ της παραμονής, -''Britain Stronger in Europe'' και πολλές ακόμη μικρότερες εκστρατείες όπως εκείνη των Φιλελεύθερων Δημοκρατών ονόματι ''In Facts'' κ.π.ά. Εντούτοις, αυτό εδώ το κείμενο εξετάζει τέσσερα από τα κείμενα που έκαναν λεπτομερείς, συγκεκριμένες προειδοποιήσεις αναφορικά με το ενδεχόμενο ο βρετανικός λαός να ψήφιζε την έξοδο από την ΕΕ στις 23 Ιουνίου του 2016:

-Η διαδικασία αποχώρησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, Φεβρουάριος 2016, σύνδεσμος

-Εναλλακτικές προς την ιδιότητα του κράτους-μέλους: πιθανά μοντέλα για το Ηνωμένο Βασίλειο εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάρτιος 2016, σύνδεσμος

-Ανάλυση του Υπουργείου Οικονομικών: Ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος της συμμετοχής στην ΕΕ και οι εναλλακτικές, Απρίλιος 2016, σύνδεσμος

-Ανάλυση του Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος 

Υπάρχουν ορισμένοι ισχυρισμοί σε αυτά τα κείμενα που για την ώρα είναι αδύνατο να ελεγχθούν ως προς την ακρίβειά τους, όπως ο ισχυρισμός πως το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) θα μειωνόταν κατά 4.300 στερλίνες με όρους του 2015 για κάθε νοικοκυριό μετά από 15 χρόνια και κάθε έτος μετά (Κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητος, Μάιος 2016, σύνδεσμος). Ως εκ τούτου σε αυτό το κείμενο δεν λαμβάνονται υπ' όψιν οι μακροπρόθεσμες μελλοντικές προβλέψεις, ωστόσο στην περίπτωση που τα σημάδια δείχνουν ότι έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος προς την κατεύθυνση των προειδοποιήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, τότε ο ισχυρισμός χαρακτηρίζεται ως ''μόνο εν μέρει αληθής''. Αν  οι ενδείξεις είναι πως τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά προς τους ισχυρισμούς, τότε εκείνοι χαρακτηρίζονται ως ''πιθανότατα ψευδείς''. Συχνά ο ίδιος ισχυρισμός απαντάται πολλές φορές με διαφορετική φρασεολογία. Όταν συμβαίνει αυτό λαμβάνεται υπ' όψιν η πιο σαφής διατύπωση.

 

Παρακάτω βλέπουμε με τη σειρά τους ισχυρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης και το κατά πόσον αυτοί ευσταθούν:

 

Α. Προειδοποιήσεις σχετικά με τις διαπραγματεύσεις:

1.

Ισχυρισμός: «Αν ο βρετανικός λαός ψηφίσει να αποχωρήσει, ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι η ενεργοποίηση του Άρθρου50 των Συνθηκών και να αρχίσει η διαδικασία εξόδου, και ορθώς ο βρετανικός λαός θα περίμενε αυτό να συμβεί ευθύς αμέσως»

Ψέμα

Μεσολάβησαν 9 μήνες ανάμεσα στην ψήφο υπέρ της αποχώρησης και την ενεργοποίηση του Άρθρου 50. Γεγονός που έδωσε στην κυβέρνηση χρόνο ώστε να αναπτύξει τη διαπραγματευτική της θέση.

Διαδικασία αποχώρησης από την ΕΕ, σύνδεσμός

Κυβέρνηση της ΑΜ, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

2.

Ισχυρισμός: «Αν το ΗΒ επρόκειτο να συμπληρώσει την περίοδο 2 ετών που ορίζεται στο Άρθρο 50 χωρίς την επίτευξη συμφωνίας, και αν οποιοδήποτε από τα 27 άλλα Κράτη Μέλη πρόβαλλε βέτο σε παράταση αυτής της περιόδου, αυτό θα οδηγούσε σε αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ χωρίς να έχει συμφωνηθεί το πλαίσιο της επόμενης περιόδου, χωρίς καμία προστασία των δικαιωμάτων των βρετανικών επιχειρήσεων από το ευρωπαϊκό δίκαιο όσον αφορά το εμπόριο σε προνομιακή βάση με την ΕΕ».

Αλήθεια

Η παρούσα κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει ότι το ΗΒ θα μπορούσε να αποχωρήσει χωρίς συμφωνία, αλλά έχει δηλώσει ότι καλύτερα καμία συμφωνία, παρά μία κακή συμφωνία.

Διαδικασία αποχώρησης από την ΕΕ, Φεβρουάριος 2016, σύνδεσμος

Κυβέρνηση της ΑΜ , Ιανουάριος 2017, σύνδεσμος

 

3.

Ισχυρισμός: «Ουσιαστική πρόσβαση στην Κοινή Αγορά... θα απαιτούσε από το ΗΒ να αναγνωρίσει την ελεύθερη μετακίνηση προσώπων».

Πιθανότατα Ψέμα

Η τωρινή πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι δεν επιθυμούμε να είμαστε μέλη της κοινής αγοράς. Αντ΄ αυτού, επιδιώκουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσβαση σε αυτήν μέσω μιας νέας, κατανοητής, γενναίας και φιλόδοξης συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου και έχει δηλώσει πως αυτό είναι συμβατό με τον έλεγχο της μετανάστευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο Καναδάς υπέγραψε πρόσφατα εμπορική συμφωνία που αίρει το 99% των δασμών χωρίς να απαιτηθεί ελεύθερη μετακίνηση.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: Ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος της συμμετοχής στην ΕΕ και οι εναλλακτικές, Απρίλιος 2016, σύνδεσμος

Κυβέρνηση της ΑΜ, Ιανουάριος 2017, σύνδεσμος

Chatham House, Μάρτιος 2016 , σύνδεσμος

 

4.

Ισχυρισμός: «Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι το ΗΒ μπορεί να αποκαταστήσει πλήρως την υπάρχουσα συνεργασία του σε άλλους τομείς, όπως η διασυνοριακή δράση κατά του εγκλήματος».

Μόνο Εν Μέρει Αλήθεια

Ενώ δεν υπάρχει καμία εγγύηση, η Κυβέρνηση έχει δηλώσει πως Μετά το Brexit, η Βρετανία θέλει να είναι καλή φίλη και γείτονας με κάθε τρόπο, περιλαμβανομένης της γενικής και ατομικής για όλους τους πολίτες ασφάλειας. Ο επικεφαλής της διαπραγμάτευσης για λογαριασμό της ΕΕ έχει εκφράσει επίσης την επιθυμία του για συνεργασία στον τομέα της ασφάλειας.

Εναλλακτικές στην Ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της ΕΕ, Μάρτιος 2016 σύνδεσμος

Κυβέρνηση της Αυτής Μεγαλειότητας, Ιανουάριος 2017, σύνδεσμος

Politico, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

5.

Ισχυρισμός: «Ουσιαστική πρόσβαση στην κοινή αγορά... θα προϋπέθετε το ΗΒ...να συνεχίσει να συνεισφέρει οικονομικά στην ΕΕ».

Μόνο Εν Μέρει Αλήθεια

Η τωρινή πρωθυπουργός έχει επιβεβαιώσει πως δεν επιδιώκουμε τη συμμετοχή μας στην κοινή αγορά. Αντ΄αυτής επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή πρόσβαση σε αυτήν μέσω μιας νέας, κατανοητής και φιλόδοξης συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου και έχει δηλώσει πως καθώς δεν θα είμαστε πλέον μέλη της κοινής αγοράς, δεν θα υποχρεούμαστε να συνεισφέρουμε τεράστια ποσά στον προϋπολογισμό της ΕΕ. Μπορεί να υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως θα επιθυμούμε να συμμετάσχουμε.

Εναλλακτικές στην Ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της ΕΕ, Μάρτιος 2016 σύνδεσμος

Κυβέρνηση της Αυτής Μεγαλειότητας, Ιανουάριος 2017, σύνδεσμος

 

6.

Ισχυρισμός: «[Ασφαλείς] όροι αποδεκτοί για το ΗΒ και εντός του καθορισμένου διετούς διαστήματος για αποχώρηση από την ΕΕ θα ήταν σχεδόν σίγουρα ανέφικτοι».

Πιθανότατα Ψέμα

Η Κυβέρνηση δεν δηλώνει πλέον πως αυτό είναι ανέφικτο-η σημερινή πρωθυπουργός έχει δηλώσει ¨Η πρόκληση που βρίσκεται ενώπιον μας είναι μνημειώδης, αλλά δεν θα έπρεπε να μας υπερβαίνει¨.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

Κυβέρνηση της Αυτής Μεγαλειότητας, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

 

Β. Προειδοποιήσεις όσον αφορά στο εμπόριο:

 

7.

Ισχυρισμός: «Μια προσέγγιση βάσει μιας Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου δεν θα ερχόταν με το ίδιο επίπεδο υποχρεώσεων, αλλά θα σήμαινε ότι οι βρετανικές επιχειρήσεις θα είχαν μειωμένη πρόσβαση στην Κοινή Αγορά».

Πιθανότατα Ψέμα

Ο Υπουργός για την Έξοδο από την ΕΕ έχει προβεί στη δήλωση ότι πιστεύει πως η Κυβέρνηση μπορεί να εξασφαλίσει μια συμφωνία ελευθέρου εμπορίου αμοιβαίας κατανόησης και μια ανάλογη τελωνειακή συμφωνία που θα επιφέρει τα ίδια ακριβώς οφέλη που έχουμε σήμερα.

Εναλλακτικές στην Ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της ΕΕ, Μάρτιος 2016 σύνδεσμος

Hansard, Ιανουάριος 2017, σύνδεσμος

 

 

8.

Ισχυρισμός: «Θα χάναμε την προνομιακή μας πρόσβαση σε 53 αγορές εκτός της ΕΕ με τις οποίες η ΕΕ έχει συνάψει Συμφωνίες Ελεύθερου Εμπορίου. Θα έπαιρνε χρόνια η εκ νέου διαπραγμάτευσή τους, με καμία εγγύηση ότι το ΗΒ θα επιτύγχανε εξίσου καλούς όρους με εκείνους που απολαμβάνει σήμερα».

Πιθανότατα Ψέμα

Πολλές από τις χώρες με τις οποίες έχει συνάψει συμφωνίες έχουν καταστήσει σαφές πως θέλουν να πετύχουν σύντομα μια εμπορική συμφωνία με το ΗΒ. Ο Richard Graham, εμπορικός απεσταλμένος της πρωθυπουργού στις Φιλιππίνες, έχει επίσης δηλώσει ότι το ΗΒ μπορεί εύκολα να συνάψει συμφωνίες κλώνους των ισχυουσών εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ.

Εναλλακτικές προς την ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάρτιος 2016, σύνδεσμος

Express, Απρίλιος 2016, σύνδεσμος

 

9.

Ισχυρισμός: «Θα προϋπέθετε διάστημα ακόμη και δεκαετίας ή και παραπάνω για να διαπραγματευτεί η Βρετανία με την ΕΕ και να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες εμπορικές συμφωνίες με άλλες χώρες».

Πιθανότατα Ψέμα

Οι εμπορικοί εταίροι της ΕΕ έχουν επιβεβαιώσει ότι θέλουν να επιτύχουν μια γρήγορη εμπορική συμφωνία με το ΗΒ, χρησιμοποιώντας συχνά ως πρότυπο τις εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ. Οι χώρες που έχουν προβεί σε τέτοιου είδους δηλώσεις περιλαμβάνουν τον Καναδά και το Μεξικό.

Εναλλακτικές προς την ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάρτιος 2016, σύνδεσμος

Financial Times, Ιούνιος 2016, σύνδεσμος

Daily Mail, Δεκέμβριος 2016, σύνδεσμος

Sun, Φεβρουάριος 2017 σύνδεσμος

 

10.

Ισχυρισμός: «Πολλοί από τους εμπορικούς εταίρους του ΗΒ, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ, διαπραγματεύονται ήδη με την ΕΕ. Προτού ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με το ΗΒ πιθανότατα θα θέλουν να έχουν καταλήξει αυτές οι διαπραγματεύσεις».

Ψέμα

Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει επιβεβαιώσει πως θα επιδιώξει την επίτευξη μιας εμπορικής συμφωνίας με το ΗΒ κατά προτεραιότητα σε σχέση με οποιανδήποτε εμπορική συμφωνία με την ΕΕ.

Η διαδικασία εγκατάλειψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Φεβρουάριος 2016, σύνδεσμος

Telegraph, Φεβρουάριος 2017, σύνδεσμος

 

 

Γ. Προειδοποιήσεις για οικονομικές παρενέργειες:

 

11.

Ισχυρισμός: «Με οποιανδήποτε εναλλακτική, θα υπήρχε επίσης ένα μη-οικονομικό κόστος, σε όρους ασφάλειας και ισχύος για το ΗΒ».

Πιθανότατα Ψέμα

Η Κυβέρνηση υπήρξε ξεκάθαρη από το δημοψήφισμα πως το Brexit δεν θα πλήξει την ασφάλεια του ΗΒ: βλέπουμε το Brexit ως μια νέα ευκαιρία όχι για αναδίπλωση, αλλά για ένα βήμα μπροστά, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η ευρωπαϊκή μας σχέση όσον αφορά την άμυνα προ-κειμένου αυτή να ανταποκρίνεται καλύτερα στους σύγχρονους καιρούς. Η Κυβέρνηση έχει επιβεβαιώσει ότι οι δυνατότητες του ΗΒ στον τομέα της ασφάλειας θα αποτελέσουν ατού στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις, δηλώνοντας πως το ΗΒ θέλει να συμφωνήσει σε μια βαθιά και ειδική εταιρική σχέση με την ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψιν τόσο την οικονομική όσο και την αμυντική συνεργασία.

Εναλλακτικές προς την ιδιότητα του Μέλους: πιθανά μοντέλα για το ΗΒ εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάρτιος 2016, σύνδεσμος

Κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητος, Σεπτέμβριος 2016, σύνδεσμος

Κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητος, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

12.

Ισχυρισμός: «Ένα αποτέλεσμα της ψηφοφορίας υπέρ της εξόδου θα προκαλούσε ένα άμεσο και βαθύ οικονομικό σοκ, που θα δημιουργούσε αστάθεια και αβεβαιότητα η οποία θα ενισχυόταν από την πολυπλοκότητα και την αλληλεξάρτηση των διαπραγματεύσεων οι οποίες θα επακολουθούσαν».

Ψέμα

Τώρα γίνεται δεκτό από οικονομικούς αναλυτές και εταιρείες συμβούλων ότι δεν υπήρξε κανενός είδους οικονομικό σοκ μετά την αποχώρηση του ΗΒ.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

Guido Fawks, Φεβρουάριος 2017, σύνδεσμος

 

13.

Ισχυρισμός: «Το αποτέλεσμα αυτού του βαθέως σοκ θα ήταν να εισέλθει το ΗΒ σε ύφεση... Η ανάλυση δείχνει ότι η οικονομία θα έπεφτε σε ύφεση με τέσσερα τρίμηνα αρνητικής ανάπτυξης».

Ψέμα

Η οικονομική ανάπτυξη του ΗΒ συνέχισε να είναι θετική κάθε τρίμηνο μετά το δημοψήφισμα.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016,σύνδεσμος

ONS, σύνδεσμος

 

14.

Ισχυρισμός: «Η ανεργία θα αυξανόταν κατά περίπου 500 χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, με όλες τις περιοχές να αντιμετωπίζουν αύξηση του εκτός εργασίας πληθυσμού».

Ψέμα

Ο δείκτης απασχόλησης έχει ενισχυθεί από τη στιγμή του δημοψηφίσματος.

Ανάλυση του Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

ONS, Φεβρουάριος 2017, σύνδεσμος

 

15.

Ισχυρισμός: «Οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά θα αντιδρούσαν σε αυτό περικόπτοντας τις δαπάνες τους ωσότου να αποσαφηνιστεί η φύση των νέων σχέσεων με την ΕΕ. Το αποτέλεσμα αυτής της αβεβαιότητας θα μείωνε ακόμη τη συνολική ζήτηση της οικονομίας στο αμέσως επόμενο διάστημα μιας ψήφου υπέρ της αποχώρησης».

Ψέμα

Οι καταναλωτικές δαπάνες στο ΗΒ έχουν αυξηθεί από τον καιρό του δημοψηφίσματος.

Ανάλυση του Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

ONS, Μάρτιος 2017 , σύνδεσμος

 

16.

Ισχυρισμός: «Μια ψήφος υπέρ της αποχώρησης... θα οδηγούσε αμέσως σε μια αύξηση των επιτοκίων δανεισμού για τις βρετανικές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά».

Ψέμα

Η Τράπεζα της Αγγλίας αντέδρασε στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος με μείωση επιτοκίων κατά 0,25%-επίπεδο στο οποίο έχουν παραμείνει τα επιτόκια.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

Τράπεζα της Αγγλίας, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

17.

Ισχυρισμός: «Ο γενικός δείκτης τιμών (πληθωρισμός) θα αυξηθεί κατά 2,3% μετά από ένα έτος».

Μόνο Εν Μέρει Αλήθεια

Ο δείκτης του πληθωρισμού αυξήθηκε μεταξύ του Μαρτίου του 2016 και του Μαρτίου του2017 κατά 1,8 %. Πρέπει να σημειωθεί πως ο πληθωρισμός της Ευρωζώνης επίσης αυξήθηκε κατά την ίδια περίοδο κατά το υψηλότερο ποσοστό της τελευταίας τετραετίας.

Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών: ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος της αποχώρησης από την ΕΕ, Μάιος 2016, σύνδεσμος

ONS, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

Financial Times, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

18.

Ισχυρισμός: «(Επρόκειτο να υπάρξει) μείωση των ξένων επενδύσεων».

Μάλλον Ψέμα

Τα επενδυτικά στοιχεία του ONS για το 2016 δεν θα δημοσιευτούν ως το Δεκέμβριο του 2017, όμως έχει υπάρξει ένας σημαντικός αριθμός πολύ μεγάλων επενδύσεων στο ΗΒ, περιλαμβανομένης μιας επένδυσης 24 δισ. Στερλινών από τη SoftBank και της δέσμευσης της Deutsche Bank μετά το Brexit στο Λονδίνο με τη συμφωνία ενός νέου ενοικίου για τα κεντρικά της γραφεία μετά το 2023.

Ανάλυση του Υπουργείου Οικονομικών: Ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος της συμμετοχής στην ΕΕ και οι εναλλακτικές, Απρίλιος 2016, σύνδεσμος

Telegraph Αύγουστος 2016, σύνδεσμος

Telegraph, Μάρτιος 2017, σύνδεσμος

 

 

Δ. Προειδοποιήσεις σχετικά με τη διεθνή επιρροή:

19.

«Η ψήφος μας να αποχωρήσουμε, και οι διαπραγματεύσεις της αποχώρησης αυτές κάθε αυτές, θα είχαν αντίκτυπο στη δυνατότητά μας να επηρεάζουμε τη λήψη αποφάσεων της ΕΕ».

Αλήθεια

Σύμφωνα με το Άρθρο 50 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ΗΒ δεν θα μπορεί να λάβει μέρος σε συζητήσεις των 27 της ΕΕ όταν θα διαμορφώνουν τη στρατηγική τους για το Brexit.

Η διαδικασία αποχώρησης από την ΕΕ, Φεβρουάριος 2016 , σύνδεσμος






https://www.changebritain.org/just-1-10-project-fears-warnings-true




Agenda

No events